یک نماینده مجلس از چهره‌های محبوب مردم‌خواست، با رعایت مصالح کشور درباره مسائل روز موضع‌گیری کنند.
یک نماینده مجلس از چهره‌های محبوب مردم‌خواست، با رعایت مصالح کشور درباره مسائل روز موضع‌گیری کنند.
کد خبر: ۱۳۸۲۵۶۷

غلامرضا منتظری، عضو کمسیون فرهنگی مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین درباره موضعگیری سلبریتی ها درباره موضوعات سیاسی و اجتماعی و تاثیر آن خاطرنشان کرد: نقد سازنده جزو نیازهای ضروری هر جامعه ای است منتهی باید عالمانه، صادقانه و اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه نقد سازنده زمینه رشدو بالندگی را فراهم می کند، تاکید کرد: نقطه مقابل سازنده بودن نقد تخریب و ویرانگری است و اگر بر آن اصرار شود طبیعا باعث ضرر و زیان فراوان به جامعه خواهد شد.

نماینده گرگان و آق قلا با تاکید بر اینکه به طور طبیعی چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی بر بخش های زیادی از جامعه اثر دارند، گفت: با توجه به این اثربخشی مسئولیت این قشر از جامعه به مراتب سنگین تر است و به همین میزان باید مراقبت های بیشتری هم صورت گیرد چون مدل و زیست و روش و سلوک افراد مشهور روی نسل جوان اثر فراون خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه باید دقت داشت تا اظهارنظرها باعث تضعیف مصالح ملی نشود تصریح کرد: این گونه ابراز نظرها نباید با هدف انتقاع دهی به گروه و اصناف و حزب خاصی باشد و همچنین نباید به گونه ای موضع گیری کرد که خشنودی دشمنان را در پی داشته باشد.

وی سردار سلیمانی را به عنوان چهره معروف و مشهور بهترین الگو برای جوانان دانست و گفت: او با سلوک خود امیدهایی زیادی را در دلها پرواند و دیدیم که بعد از شهادت از همه گروه و اقشار برای بدرقه پیکر او به میدان آمدند.

نماینده گرگان و آق قلا با بیان اینکه نباید به گونه‌ای اظهار نظر کرد که چرخ آسیاب دشمن به حرکت بیفتد اظهار کرد: انتظار این است که چهره‌های مشهور در هنگام موضع‌گیری ها دقت بیشتری کنند و سنجیده حرف بزنند تا زمینه همبستگی و وحدت ملی تقویت شود. همچنین وزارتخانه ها مسئول مثل وزارت فرهنگ و ارشاد هم باید جلسات هم اندیشی منظمی با این گروه ها برگزار کند و حرف آنها را بشنود و اگر نقد سازنده بود بپذیرد و اگر ارزیابی ها و نتیجه گیری ها اشکال داشت درصدد تصحیح ان برآید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها